Polecamy:

Prasa Działkowa

 

ZIELEŃ – 21 WIEKU KIERUNEK ŚWIATOWY

Już obecnie świat dostrzega zagrożenie nowoczesnego postępu cywilizacyjnego i przewiduje jak ratować planetę i człowieka zarządzającego postępem i bezpieczeństwem. Dla ratowania potrzebne są bardzo duże środki finansowe i nowoczesne myślenie. Więcej

 

w Szczecinie z dnia 22 sierpnia 2012 roku w sprawie negatywnego oddziaływania publicznych mediów na wizerunek działaczy, ogrodów i PZD

Ogólne zamieszanie wokół ogrodów działkowych, wywołane zaskarżeniem ustawy o ROD do Trybunału Konstytucyjnego, dało asumpt dla mediów, zwłaszcza dla niektórych organów prasowych o zasięgu lokalnym oraz ogólnokrajowym do przedstawiania wizerunku ROD i PZD w niewłaściwym zwierciadle. Nasiliła się kampania urabiająca opinię publiczną o PZD, jako „państwo w państwie”, o hamowaniu rozwoju miast, siedzibie zła w ROD i niskich walorów estetycznych, co ma uzasadnić rugowanie ogrodów poza granice miast.

Nie oszczędzono symboli – naszego statutu, flagi, hymnu, obyczajów wskazując przewrotnie, że w ogrodach dominuje większość ludzi starych, którzy jedynie uprawiają marchewkę i pietruszkę, na co oczywiście szkoda miejskich gruntów.,

Te niesprawiedliwe oceny, świadomie sączone dla czytelnika, zrobiły dużo krzywdy dla ogrodów działkowych i Związku w odbiorze społecznym.
Zaatakowano w sposób bezprzykładny Prezesa Związku, widząc w nim głównego przeciwnika, na którego skierowano atak dobierając odpowiednio tytuły oraz manipulując faktami.
Mocno podkreślano podział na tzw. „czapę” i szeregowych działkowców, po to, by dokonać rozwarstwienia organizacyjnego.
Ludzi wyrosłych w ogrodach, którzy nie przestrzegają prawa lub posiadających chorobliwe ambicje „przywódców” tworzonych stowarzyszeń kreuje się na bohaterów do walki ze Związkiem.

W tej kampanii wykorzystuje się każdy głos niezadowolenia nadając mu rozgłos, co przy dużej niewiedzy na temat walorów społecznego ruchu ogrodnictwa działkowego, jego historii, dorobku oraz roli w życiu każdego działkowca tworzy się mity i niesprawiedliwe oceny ludzi czynu pracujących dla idei. W kampanii tej mocno zaakcentowały swoją działalność Telewizja TVN, Polityka, Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, Newsweek. Wszystkie te działania miały jeden cel, podważyć autorytet organizacji i działaczy. Celem również jest tworzenie mitów o niebotycznych milionach płynących do Warszawy, a wszystko po to, aby zakamuflować prawdę o ogrodach i Związku.
Apelujemy do działkowców, aby należycie oceniać każdy taki artykuł oraz przeciwstawiać się kłamliwym i świadomym manipulacjom, w którą to kampanię wprzęgnięto kapitał oraz różnego rodzaju organizacje deweloperskie lub roszczeniowe.
Konferencja stoi na stanowisku, że wolność prasy nie oznacza dowolności i nagannym jest świadome manipulowanie opinią publiczną.

O nas

Okręgowy Zarząd Polskiego Związku Działkowców w Szczecinie.

 

Licznik wejść

Dzisiaj 144

Wczoraj 217

W tygodniu 782

W miesiącu 5023

Wszystkich 496054

Kubik-Rubik Joomla! Extensions