Walne zebranie odwołane – co dalej?

Z uwagi na podjęte decyzje, pozwalające na przesunięcie terminu odbywania walnych zebrań sprawozdawczych w ROD do 31 lipca br., wiele pytań kierowanych jest do biura Okręgu PZD w Szczecinie – jak mają postępować zarządy ROD w konkretnych sytuacjach?

Okręgowy Zarząd wyjaśnia, że zgodnie ze statutem PZD, organem zwołującym walne zebranie jest zarząd ROD i w tym względzie decyzja o faktycznym terminie przeprowadzenia walnego zebrania należy wyłącznie do zarządu ogrodu.

Ponieważ w wielu ogrodach, podjęte zostały decyzje o zwołaniu walnego zebrania i wysłane zostały zaproszenia do działkowców, zgodnie z procedurą statutową, należałoby zaproszenie takie traktować, jako aktualne, a zmiany dotyczą jedynie terminu odbycia się zebrania.

Forma powiadomienia o odwołaniu zebrania oraz powiadomienie o nowym terminie należy do zarządu (każdy dostępny sposób jest dopuszczalny, byle by był skuteczny: poczta elektroniczna, strony internetowe, smsy, bezpośrednia informacja, ogłoszenia, itp.).

Jeżeli się zdarzy, że działkowiec nie został skutecznie powiadomiony o odwołaniu zebrania i przybędzie na określony termin, należy go poinformować o odwołaniu zebrania, zachowując wszelkie środki ostrożności zalecane w publicznych komunikatach.

W zależności od rozwoju sytuacji należy podejmować decyzje mając jednak na względzie bezpieczeństwo, daleko idące dla zdrowia działaczy, działkowca i całych rodzin.

Zapoznawanie się z wyłożonymi materiałami ma charakter indywidualny i należy do decyzji działkowca.

Zarząd ogrodu powinien brać pod uwagę wszystkie aspekty sytuacji i reagować elastycznie.

Okręgowy Zarząd, zwraca jednocześnie uwagę zarządów, na osoby zamieszkujące w altanach, by reagować na każdy niepokojący sygnał i podejmować decyzje ograniczające rozszerzanie się epidemii (informacja, higiena i profilaktyka zalecane publicznie w mediach).

Prezes Okręgu PZD w Szczecinie

mgr Tadeusz Jarzębak

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest